Sprekers

 

 

  Anita Witzier presenteert bij KRO-NCRV de programma’s De Reünie, Dokters vs Internet en Anita wordt opgenomen. Eerder presenteerde ze onder andere Memories, Blootgewoon, Hier slapen jullie en de muzikale familieshow De Leukste Jaren.
In 2007 won Anita de Zilveren Televizier-Ster, de publieksprijs voor beste vrouwelijke televisiepersoonlijkheid van het jaar.
Verder is Anita ambassadeur van het Nationaal Reuma Fonds en heeft ze een column in het weekblad Margriet.
Boodschap Anita
  Gijs de Vries was de afgelopen 4,5 jaar algemeen directeur van het Nederlandse Rode Kruis. Ook is hij al enige tijd toezichthouder bij onder meer het Erasmus MC en sinds kort bij de Arbo Unie. Voorheen was De Vries ook lid van de directie van Capgemini, lid van de raad van bestuur van Ernst & Young en heeft hij diverse beleidsfuncties in de zorg vervuld. De raad van toezicht van Integraal Kankercentrum Nederland (IKNL) heeft Gijs de Vries per 1 november jongstleden benoemd als lid van de raad. Op 1 juni 2019 zal hij de functie van Emile Lohman als voorzitter van de raad overnemen. Boodschap Gijs
Pim Giel is 30 jaar werkzaam geweest in de zorg; de verpleging, ouderenzorg, intensive care, anesthesie, als docent en als zelfstandig innovatiemanager. Ook heeft hij 12 jaar wereldwijd voor een havenadviesbureau uit Rotterdam gewerkt, waar hij met meerdere handelsmissies is meegeweest. Intussen volgde hij diverse filmcursussen. Hij besloot zijn ervaring in de zorg te combineren met zijn passie voor het maken van documentaires. Inmiddels is hij fulltime regisseur /producent en maakte hij de afgelopen drie jaar ca. 30 opdracht-films (nationaal en internationaal). Met zijn eigen stichting Happy Motion heeft hij als doel om met al zijn passie ernstige onderwerpen met een vleugje entertainment in beeld te brengen en deze te koppelen aan events of een congres. Daarnaast geeft hij (vaak samen met patiënten) presentaties door het hele land over zijn toekomstvisie op zorg. Na elke voorstelling van zijn film ontstaan er weer ontroerende discussies in de zaal.  Boodschap Pim
Marie-José Meulenbelt was als klein kind al creatief bezig. Zij hield ervan dingen te verzorgen en ‘mooier’ te maken en eigenlijk doet ze dat nog steeds. Later ontwikkelde zij zich door ervaringen in haar pubertijd een enorme nieuwsgierigheid naar het menselijk gedrag. Om mensen te begrijpen die psychische en emotionele problemen hadden las ze alles wat los en vast zat. Zij volgde later HBO opleidingen tot Kindercoach, NLP-coach, Creatief Communicatie Specialist en de holistische opleiding Helend Tekenen. Deze kennis geeft zij graag door, door het geven van teken- en schilderlessen en inspirerende workshops aan kinderen en volwassen.
De combinatie psychologie en kunst heeft haar altijd gefascineerd en geeft haar een goede balans tussen ratio en gevoel. Vanaf 2010 begeleidt zij als counselor kinderen en volwassenen die te maken hebben met psycho- sociale en hechtingsproblematiek.
Het is haar missie om mensen te ondersteunen bij hun zoektocht naar hun eigen behoeftes, balans, capaciteiten, passie, talent, overtuigingen, dromen en verlangens zodat mensen weer hun eigen kracht ontdekken en in te zetten om concrete stappen te zetten en hobbels te nemen.
Vanuit haar hart en haar kleine praktijk hoopt zij, net als veel andere wereld verbeteraars, een kleine bijdrage te leveren aan een betere wereld. Boodschap Marie-José
Henk Elzevier werkt als uroloog in het Leids Universitair Medisch Centrum. Tevens begeleidt hij verschillende promovendi op het gebied van verbetering van seksuologische en relationele zorg. Naast zijn werkzaamheden in het LUMC, geeft ook gastcollege seksuologie aan de Tilburg Universiteit. Ook wordt hij frequent uitgenodigd om te spreken op patiëntenverenigingen over het onderwerp; “hoe ga je om met seksualiteit en intimiteit als je geconfronteerd wordt met ziekte”.
Tijdens zijn opleiding tot uroloog raakte Henk gefascineerd door het onderwerp bespreekbaar maken van seksualiteit in de gezondheidszorg. Na zijn registratie als uroloog volgde hij de opleiding tot seksuoloog aan het Rino te Amsterdam. In dezelfde periode voltooide hij zijn promotieonderzoek; “Female sexual function in urological practice“.
In zijn zoektocht naar de vraag, waarom bespreken dokters en verpleegkundigen seksualiteit zo weinig, zijn er meerdere wetenschappelijke onderzoeken gestart, resulterend in meerdere publicaties en samenwerkingsverbanden gelegd onder andere met Tilburg Universiteit, Saxion en TU Delft. Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in de start van de Stichting Sick and Sex, met het doel, voor iedereen tijdens of na ziekte beschikbare seksuologische en relationele zorg te kunnen aanbieden. Boodschap Henk
  Leonie Gussekloo zegt: ‘Ontdekken wat je leuk vindt en waar je goed in bent, kan prima door het gewoon te gaan doen’. Jobhoppen was voor Leonie dan ook het logische gevolg. Er gingen lukraak 40 sollicitatiebrieven uit en ze rolde van de ene job in de andere. Ze werkte ergens kortstondig, maar vol overgave en haar collega’s waren dan ook altijd lovend over Leonie. Echter, in haar nabije omgeving was haar onrust merkbaar en het knaagde aan Leonie dat ze niet duurzaam investeerde in haar toekomst. Via via kwam ze in 2012 aanraking met Talentcollege en NLP. Persoonlijke ontwikkeling en coaching bleek zeg maar echt haar ding!  In haar rol als docent en coach op de Hogeschool Rotterdam kwam alles samen. Dankzij ervaring in wel 12 communicatiefuncties in diverse branches kon zij studenten in haar coachende rol goed verder helpen in hun loopbaankeuzes.
Van haar jobhoppen heeft ze geen spijt, want het gaat immers om de reis en niet om de eindbestemming. Maar graag had ze wel bewuster aan het roer gestaan. Haar kwaliteiten en talenten inzetten voor dingen die haar raken, waar haar interesses liggen en dat in een passende omgeving.
In 2018 is ze gestart met haar bedrijf Overzichtcoach waar ze met het loopbaanprogramma ‘’Help ik ben afgestudeerd’’ biedt zij jongeren een gestructureerde methode om meer inzicht in hun kwaliteiten en talenten, hun ambities, zijn/haar gedrag en een passende omgeving te krijgen. 
Boodschap Leonie
  Louise de Ruiter kreeg in 2008 het idee voor Kids Lodge. Zij herinnerde zich het van hot naar her rennen omdat de kinderen naar muziek-, dans-, zwemles of andere sportactiviteiten moesten. Louise krijgt het weer benauwd als ze er aan denkt aan de stress die ontstaat bij het halen en brengen van alle kinderen. Hoe anders was dit in het jaar dat zij in Engeland woonde? Zij bracht haar kinderen naar de boardingschool. Een jaar in Engeland werd voor haar zo een jaar vakantie. De kinderen gingen naar school en genoten op de campus waar ruimte was voor buitensporten, een sportzaal én een zwembad. Het werd een jaar met veel qualitytime voor het hele gezin.”
Een van haar dochters ging later aan de slag als invalster op diverse kinderopvang-centra. Zij was soms verbijsterd over de verhalen waar ze mee thuis kwam. Louise dacht terug aan haar tijd in Engeland en bedacht dat dit ook in Nederland moest kunnen! Omdat zoiets niet bestond, wilde zij het zelf opzetten. In 2009 kreeg ze die kans en greep deze met beide handen aan. Zij wilde een centrum waar kinderen kunnen sporten en waar ze kennis maken met cultuur, muziek en het buitenleven. En dat alles het liefst onder één dak.”
Haar droom kwam uit. Er waren mensen die dachten dat ze gek geworden was. Dat sterkte haar alleen maar om haar droom waar te maken. Kids Lodge groeide langzaam uit tot wat het nu is. Het is een kinderopvang met eigen zwembad, een eigen moestuin en eigen muzieklessen. Ze geven feestjes, hebben een educatief centrum en geven zwangerschapscursussen en babymassage. Daarnaast zijn er plannen om dit concept ook in Curacao op te zetten. Boodschap Louise 
Philip Lamers is het gezicht achter Gooiland in Hilversum. Hij heeft zijn droom op 28-jarige leeftijd verwezenlijkt: een hotel, evenementenlocatie en theater, het staat allemaal op zijn naam. Het is een lange, leerzame weg geweest met keihard vallen en weer opstaan, maar als hij nu terugkijkt had hij het nooit anders gewild.
Ooit begon hij op zijn zeventiende aan de Hogere Hotelschool, maar dat was geen succes. Ook de tweede studie Media-entertainment bleek niet de juiste keuze. Pas toen hij zijn studentenbestaan inruilde voor een leven als ondernemer begon hij zijn draai te vinden.  Gooiland leerde hij kennen in 2011. Samen met zijn goede vriend Justin Smits deed hij de nachtmarketing van het danscafé onder het pand, totdat hij op een avond de deuren opende van Gooiland zelf. “Het zag er niet uit, het was lelijk en stoffig, alles straalde oubolligheid uit en het was toen nog leeg. Op dat moment dachten wij: als we voor anderen de marketing kunnen doen kunnen we dat ook voor onszelf. En zo geschiedde.” Het avontuur begon.
Nu, zes jaar later, kijkt hij terug op een ontzettend leerzame periode, waarin niet altijd alles van een leien dakje ging. Hij kan nu ook de fouten die hij daarbij maakte goed zien. De tip die Philip wil meegeven aan andere jonge ondernemers: “Durf misstappen te begaan, laat je niet bang maken en ga ervoor! Boodschap Philip
  Annemieke Nijdam is reiziger, gevoelsmens en Afrika-liefhebber. Dol op mensen, dieren en natuur en gedreven om de wereld een stukje mooier te maken. Een paar jaar geleden gooide een burn-out haar leven overhoop. Annemieke is idealist, perfectionist, denker en controlefreak en ineens was het weg controle, weg perfectie. Oeps. Ze leerde zichzelf behoorlijk kennen en voelde aan alles dat het ‘anders’ moest. Maar… hoe?
Haar toenmalige baan was niet meer passend voor haar. De toekomst lag ineens open. En een persoonlijk veranderingsproces was gaande door de lessen van haar burn-out. Eén ding werd heel duidelijk: Annemieke wilde zowel in haar persoonlijke als professionele ontwikkeling niet meer terug op ‘de automatische piloot’, niet terug in haar oude groeven. Die voelden wel vertrouwd en veilig, maar die hadden haar ook in deze situatie gebracht, dus klopte er iets niet.Het was een pittige, maar uiteindelijk dankbare les, die haar de definitieve duw gaf om te gaan doen, wat ze altijd al had willen doen: voor langere tijd op reis. In juni 2017 is ze vertrokken en na drie maanden vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika, heeft ze in haar eentje een wereldreis gemaakt van 15 maandent. Nu werkt Annemieke reizend, op afstand aan schrijfopdrachten, redactiewerk en blogs voor Nederlandse opdrachtgevers. Daarnaast schrijft ze over haar reis en reisbelevenissen, als verhalenreeks op LinkedIn en in persoonlijke blogs op haar site: www.onherway.nl.
Boodschap Annemieke
    Rob Noldus is na jaren als interim manager voor Ernst & Young te hebben gewerkt nu  franchisenemer van Home Instead Thuisservice. Zowel het ouder worden van zijn moeder en schoonmoeder, als de vroege dementie bij een goede vriend, hebben hem meer dan ooit doen beseffen hoe belangrijk de directe omgeving als familie, vrienden en buren is. Zonder hen hadden zij in een verpleeghuis gezeten en niet de zin aan hun leven kunnen geven die zij wensten, hoezeer de medewerkers van zo’n huis ook hun best doen om het deze mensen naar de zin te maken.
Ook heeft hij gemerkt hoe ‘zwaar’ de rol van de mantelzorger kan zijn. Soms had hij de behoefte om ontlast te worden en gunde hij hen meer aandacht en daarmee meer plezier in het leven.
Toen hij door een voorzitter van de Raad van Bestuur van een grote zorgorganisatie op Home Instead Thuisservice werd gewezen toen hij werd ontslagen bij zijn laatste baan, dacht hij: “Dat is wat ik wil!”. In korte tijd heeft hij Home Instead Rotterdam laten groeien tot een bedrijf met 99 medewerkers.
Boodschap Rob
  Susanne Danielson haar passie is verbinden. Zakelijk en privé verbond zij bedrijven, diensten, producten en mensen met elkaar. Ruim 26 jaar heeft zij als B-to-B en B-to-C marketing communicatiespecialist en als importeur van Scandinavische producten gewerkt. Dat deed zij in dienst bij diverse bedrijven en als zelfstandig ondernemer voor diverse opdrachtgevers. Nog steeds is zij importeur van de originele Zweedse Spijkermat. Een product dat op een natuurlijke manier, zonder dat je iets hoeft te slikken, zorgt voor pijnverlichting, ontspanning en goede nachtrust.
Sinds 2008 is Susanne levenscounselor, docent, trainer en auteur. In haar werk inspireert ze mensen om zich te verbinden met zichzelf.
Bij het coachen en opleiden van voornamelijk volwassenen vond Susanne het zo jammer dat mensen pas vaak op volwassen leeftijd ontdekken wie ze zijn, hoe krachtig ze zijn en wat een mogelijkheden het leven biedt. Ze vroeg zich af waarom kinderen niet van jongs af aan leren hoe je het leven in volle glorie kunt leven. Het idee om een boek te schrijven voor alle kinderen van 0 tot 104 was geboren.
Eind 2015 werd haar boek ‘De boom zonder vruchten’ gepubliceerd. In 2018 werd de CD gelanceerd met acht liedjes die in muzikale vorm het verhaal van het boek ten gehore brengt. Samen met haar broer, haar zoon en dochter heeft zij deze cd kunnen realiseren. Het boek en de cd vormen de basis voor een educatieve programma voor basisscholen dat bijdraagt aan de ontwikkeling van sociaal emotioneel evenwichtige kinderen dat medio 2019 gelanceerd wordt. In het verlengde hiervan zal dan ook een online training voor ouder en kind én de training voor kindercoaches gelanceerd worden.
Boodschap Susanne
  Erik Scherder is een belezen man en hij volgt in de loop der tijd uiteenlopende studies. Zo werkt hij onder meer als hoogleraar in de Bewegingswetenschappen aan de Rijksuniversiteit in Groningen, maar nog bekender is hij als hoofd van de afdeling klinische neuropsychologie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam.
In zijn functies aan de universiteit blijkt al snel zijn unieke gave om publiek te fascineren met een lezing. Enthousiast en op geheel eigen wijze maakt hij ingewikkelde materie inzichtelijk voor zijn studenten en doet dat op zo’n aansprekende wijze, dat hij de VU Onderwijsprijs ermee wint. De colleges van de hoogleraar worden dan ook nauwelijks overgeslagen. Tevens fascineerde hij Nederland met zijn optredens in De Wereld Draait Door en DWDD University. Hij wordt gezien als dé deskundige op het gebied van hersenwetenschap.
Boodschap Erik
EVENEMENTEN OPENINGEN CONGRESSEN SEMINARS PERSONEELSFEESTEN OPLEIDINGEN COMMUNICATIE NASCHOLINGEN BEURZEN ENTERTAINMENT SYMPOSIA MARKETING PROJECT MANAGEMENT