Creativiteit maakt werken leuker

Geef mensen leuk, interessant of nuttig werk met een deel vrije ruimte en mensen worden gelukkiger. Gelukkigere mensen zijn productiever en minder vaak ziek. Dit levert de werkgever of de opdrachtgever vaak winst door creatieve ontdekkingen op. Creativiteit geeft je energie en daardoor presteer je beter, val je op en brengt het resultaat.
Freddy Heineken is daarin een mooi voorbeeld. Hij bedacht van alles voor Heineken Bier, ja ook advertenties en tv-concepten. Hij zat uren aan zijn etiketten te schetsen en bedacht het lachende ‘e’-tje op het Heineken Bier-label. Daar zat een gedachte achter, een psychologische gedachte. Houd je communicatie positief, ook al nemen mensen dit niet of nauwelijks bewust waar. Dat was goed gedacht, maar Freddy Heineken ging dan ook op persoonlijk onderzoek uit. Hij stapte veelvuldig een Amsterdamse kroeg in om een Heineken-biertje te drinken en met de aanwezige bierdrinkers een praatje aan te gaan. Gewoon kwalitatief onder zoek dus. Hij wist vaak beter wat de beweegredenen waren van zijn klanten dan zijn eigen marketingmensen. Reclamebureaus zag hij alleen als creatieve vertalers van wat hij beter wist. Hij wist ontzettend goed wie zijn klant was en wat hij wilde.
Freddy Heineken was een groot creatief inspirator voor zijn hele onderneming, die hij tot een van de belangrijkste bierbrouwerijen ter wereld maakte. Hij was entrepreneur in de breedste zin van het woord. Creatief, inspirerend voor zijn hele onderneming.

EVENEMENTEN OPENINGEN CONGRESSEN SEMINARS PERSONEELSFEESTEN OPLEIDINGEN COMMUNICATIE NASCHOLINGEN BEURZEN ENTERTAINMENT SYMPOSIA MARKETING PROJECT MANAGEMENT