Lancering nieuw product Celltrion: van live naar online event

Door Celltrion werd ik eind vorig jaar benaderd of ik een launch event wilde organiseren. Al snel had ik een voorstel gemaakt om dit te laten plaatsvinden op de 11e etage van het nieuwe Inntel Hotel in Utrecht. Een mooie plek met een fantastisch uitzicht. In februari werd het al onrustig rondom het Covid-19 virus en hadden we het idee geopperd om het ook maar via een webex te streamen. Al snel werd daarna bekend dat er geen samenkomsten mochten plaatsvinden en bedacht ik een manier om het om te zetten naar een webinar. De klant vond dit een goed idee en samen met Inge Diepman (gespreksleider en presentator medische nascholingen) en een aantal medische experts hebben we het programma voorbereid.  Zo konden we de doelgroep kennis laten maken met het nieuwe product en werd er met experts over gesproken. Daarnaast werden er vragen behandeld die door de kijkers werden gesteld. Zo werd het een mooie interactieve bijeenkomst.

Een webinar bleek zo ook een mooie manier te zijn om informatie uit te wisselen en vragen vanuit verschillende plekken in Nederland te behandelen.
Het is wel van groot belang dat je een goede gespreksleider hebt tijdens zo’n interactieve sessie met experts. Inge Diepman is een enorme professional en bereid zich enorm goed voor. Ik had Inge al twee keer als dagvoorzitter voor een congres ingeschakeld en dat deed ze op zo’n enthousiast en kundige wijze dat ik meteen aan haar dacht om haar voor dit webinar in te schakelen. Voor mij als eventorganizer geeft dat ook het vertrouwen dat het goed komt.

Reactie van de opdrachtgever:
‘Bedankt voor de organisatie van deze zeer professionele webinar. Dit werd prachtig geleid en beantwoord volledig aan onze verwachtingen’.

EVENEMENTEN OPENINGEN CONGRESSEN SEMINARS PERSONEELSFEESTEN OPLEIDINGEN COMMUNICATIE NASCHOLINGEN BEURZEN ENTERTAINMENT SYMPOSIA MARKETING PROJECT MANAGEMENT